שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים

שירותי הנהלת חשבונות ושכר במשרד רואה חשבון OPAL כוללים: קליטה ועיבוד הכנסות והוצאות, התחשבנות מול הספקים, דיווחים שוטפים לרשויות המס, הפקת דוחות תקופתיים, הפקת משכורות לעובדים, חישובי הפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, קופות גמל ועוד

 
OPAL

מתמחים ומובילים בשירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים

משרד רואה חשבון OPAL מתמחה ומובילה במתן שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים.

עסקים קטנים זקוקים לשירותי הנהלת חשבונות לביצוע פעולות שונות בעסק. מעבר לכך שעליהם לבצע את עבודתם, להביא לקוחות חדשים, לספק שירות מעל ומעבר כדי להמשיך ולהתפתח, הם צריכים לדווח לרשויות המס על הפעולות השונות. שירותי הנהלת החשבונות מסייעים לעסק לבצע את הפעולות היום יומיות שלו ולגדול בהתאם למטרותיו.

שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים - OPAL

תוכן עניינים

OPAL

שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים כוללים

המטרה של שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים היא לעזור להם לתפקד בצורה תקינה, לגשר בינם לבין רשויות המיסים ובעיקר לאפשר להם לפעול בצורה תקינה ולגדול. לשם כך השירותים יכולים לכלול:

הכנת דו״חות חודשיים ושנתיים

ייעוץ לקראת הקמת עסק

מילוי הצהרת הון

פתיחת עוסק מורשה או פטור

הפקת משכורות

הכנת דו״חות חודשיים ושנתיים

כל עסק חייב לדווח על פעילותו לרשויות המס. ישנם כללים ברורים בנוגע למה העסק צריך לדווח עליו ומתי כאשר הנהלת החשבונות צריכה להיות זו שמכינה את כל המסמכים הנדרשים ומעבירה את המידע על פי הצורך. עסקים אשר חייבים לדווח למע״מ יעשו זאת לרוב אחת לחודשיים וכל העסקים יצטרכו להכין דו״ח שנתי. הדו״חות השונים לא רק עוזרים לרשויות המיסים לקבוע את מקדמות המס והתשלומים השונים אלא הם עוזרים לעסק לראות את התמונה הפיננסית המלאה.

ייעוץ לקראת הקמת עסק

רוב העסקים לא מצליחים להגיע למטרות שהם עצמם הגדירו לעצמם והסיבות לכך רבות. אחת מהן קשורה בהערכות פיננסיות ובתוך כך ההון שיידרש לפתיחת העסק, צפי ההוצאות וההכנסות ואופן המימון. מעבר לכך שהנהלת החשבונות יכולה לעזור לעסק להיות עם אצבע על הדופק ולראות מה מצבו האמיתי מבחינה פיננסית, היא יכולה לסייע ולייעץ עוד לפני הפתיחה. ייעוץ מקדים יכול לעזור לעסק להתחיל ברגל ימין, לבצע בחירות חכמות ולקבוע את אסטרטגיית הפעילות שבאמת תוביל אותו להצלחה.

מילוי הצהרת הון

רוב העסקים יתבקשו למלא הצהרת הון לאחר כשנת פעילות. מעבר לעסקים, רשות המס יכולה לבקש גם משכירים למלא את ההצהרה. המטרה של רשות המיסים היא לוודא כי ממלא הבקשה שילם את המיסים על הכנסותיו כראוי. הרשות תרצה לוודא כי ישנה התאמה בין ההכנסות של העסק לבין ההון שברשותו כשהיא תבצע השוואה בין הצהרת ההון הראשונה לשנייה (ולאלו שאחריה). מכאן אפשר להבין כי ישנה חשיבות רבה לנכונות הדברים ולדיוקם.

פתיחת עוסק מורשה או פטור

תהליך פתיחת תיק עוסק מורשה או עוסק פטור יכול לכלול פעולות בירוקרטיות שלא רק לוקחות זמן אלא גם לא פעם מבלבלות. בעת פתיחת העסק יש להעביר פרטים רבים לרשויות המיסים (מע״מ, מס הכנסה וביטוח לאומי לפי הסדר הזה) ואותם פרטים יכולים להשפיע על העסק. הפרטים השונים יכולים לקבוע האם העסק יוכל להיפתח כפטור או לא וכן הם יקבעו את מקדמות המס ולעתים את אופן הדיווח לרשויות.

הפקת משכורות

עסקים רבים מעסיקים לפחות עובד אחד וכחלק מכך עליהם להפיק משכורות. חוקי ההעסקה מורכבים מאד והמעסיק מחויב לא רק לתשלום שנקבע בין הצדדים אלא גם להפרשות שונות כמו פנסיה, ביטוח לאומי ועוד. אחד התפקידים של הנהלת חשבונות לעסקים קטנים הוא לסייע בהפקת המשכורות כאשר השירות יכול להיות עבור עובד אחד בלבד או עבור עובדים רבים, בהתאם לצורך ולשינויים בעסק. אין צורך להתחייב מראש לקבלת השירות והעסק יכול לשנות את השירותים שהוא מקבל בהתאם לשינויים שבו.

OPAL

שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ

מיקור חוץ משמעותו קבלת שירות בלי לקיים יחסי עובד-מעביד. הנהלת חשבונות לעסקים קטנים יכולה לענות בדיוק על הדרישות של העסק, בזמן שהוא זקוק לדברים ולהשתנות בהתאם לצורך. מיקור חוץ מקל על העסקים, מאפשר להם לקבל שירות מעולה וכל זאת בלי להתחייב למשכורת ובלי לפנות מקום במשרד לעובד נוסף.

בדרך כלל שירות זה יהיה גם משתלם יותר לעומת העסקת עובד וזאת כיוון שהתשלום מתבצע בעבור השירות בלבד. כמובן, העסק יכול לגדול בעזרת הנהלת החשבונות, ליהנות משירותי ייעוץ מטעם רואה חשבון ולקבל דעת מומחה בכל רגע שהוא זקוק לכך.

שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים - OPAL - רואה חשבון
OPAL

שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים - שאלות ותשובות

שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים - OPAL שירותי ראיית חשבון

השירותים יכולים להשתנות בין עסק אחד לאחר כאשר אלו יכולים לכלול ייעוץ, פתיחת עסק, הפקת דו״חות לרשויות ודו״חות פנימיים, הפקת משכורות ועוד. העסק יכול לבקש יותר או פחות שירותים בהתאם לצורך, בהתאם לגדילה ולתקופה בעסק ובשנה.

רוב העסקים הקטנים לא צריכים מנהל חשבונות צמוד. הם יכולים לחסוך בעלויות, לחסוך את יחסי העובד-מעביד ולקבל בדיוק את השירות הנדרש להם. כאשר השירות ניתן במיקור חוץ העסק משלם רק על מה שהוא צריך, הוא לא חייב לפנות מקום פיזי לעובד נוסף והוא יכול לדעת שיש לו כתובת אחת לכל השאלות שעולות ושיעלו בעתיד.

הנהלת חשבונות יכולה לעזור לעסק לגדול ומכאן הרלוונטיות של השאלה כיצד לבחור את המשרד הנכון. רצוי מאד למצוא משרד אשר פנוי לענות על שאלות שונות, שיש לו ניסיון מתאים לתחום של העסק ושיכול לספק את כל השירותים תחת קורת גג אחת. העסק יכול להיעזר בהנהלת החשבונות למילוי הדו״חות השונים, מילוי הצהרת הון, הפקת משכורות ועוד שירותים רבים ולכן חשוב לבדוק שהמשרד יכול לספק את כל אלה.

לרוב אין משמעות למיקום של המשרד לעומת המיקום של העסק. בעבר הייתה לכך חשיבות גדולה כיוון שהיה צורך להגיע למשרד באופן פיזי כדי להעביר את החומר של העסק וכדי להיפגש. היום אפשר להעביר את החומר באמצעים דיגיטליים, ניתן לשוחח עם המשרד ולקיים שיחות זום ובכך לחסוך בזמן נסיעות יקר.

מבחינה חשבונאית ומבחינת דיווח קל יותר לנהל עוסק פטור. עם זאת לצורך מילוי הדו״ח השנתי ובוודאי לצורך הצהרת הון, רצוי להתייעץ עם משרד הנהלת חשבונות מקצועי.

יש לשאול את כל השאלות הרלוונטיות כולל דרך ההתקשרות עם המשרד, על מה הוא אחראי, מהן העלויות של השירות (ומה כוללת העלות). חשוב לא פחות גם לשים לב כי המשרד לא חושש לענות על שאלות וכי התקשורת בין הצדדים טובה.

דילוג לתוכן