הנהלת חשבונות לעוסק פטור

הנהלת חשבונות לעוסק פטור - OPAL - ראיית חשבון
OPAL

מובילים בשירותי הנהלת חשבונות לעוסק פטור

שירותי הנהלת חשבונות ושכר במשרד רואה חשבון OPAL כוללים: קליטה ועיבוד הכנסות והוצאות, התחשבנות מול הספקים, דיווחים שוטפים לרשויות המס, הפקת דוחות תקופתיים, הפקת משכורות לעובדים, חישובי הפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, קופות גמל ועוד.

תוכן עניינים
OPAL

עוסק פטור הינו עסק אשר גובה ההכנסות השנתית שלו אינו עולה על זה שנקבע בחוק וכן שתחום העיסוק מאפשר את הקמתו. הנהלת חשבונות לעוסק פטור מסייעת בתהליך פתיחת העסק, ניהולו, הגשת הדו״חות השנתיים הכוללים דוח שנתי למס הכנסה, מילוי הצהרת הון ומלווה את העסק מבחינת ההתנהלות הכלכלית ומול רשויות המס.

5 טיפים לבחירת משרד הנהלת חשבונות לעוסק פטור

בחירת הנהלת חשבונות לעוסק פטור יכולה להיות משמעותית לכל עסק אשר רוצה להתנהל בצורה תקינה ולקדם את המטרות שהוא הגדיר לעצמו. הטיפים הבאים יכולים לסייע לעסקים בבחירת המשרד הנכון לעבוד מולו:

ספרה 1 בריבוע ירוק - OPAL

צרכי העסק קודם

ספרה 2 בריבוע ירוק - OPAL

בחירת משרד עם ניסיון רלוונטי

ספרה 3 בריבוע ירוק - OPAL

בחינת התקשורת עם המשרד

ספרה 4 בריבוע ירוק - OPAL

קבלת כל השירותים הנדרשים

ספרה 5 בריבוע ירוק - OPAL

עלויות המתאימות לעוסק פטור

ספרה 1 בריבוע ירוק - OPAL

צרכי העסק קודם

חשוב להגדיר את הצרכים של העסק ולשים אותם בפרונט. עסק פטור יכול להישמע פשוט מבחינה חשבונאית אך עסקים שיש להם הוצאות והשקעות, עסקים ששואפים לגדול, צריכים למצוא משרד הנהלת חשבונות שיוכל להוביל אותם קדימה. עסקים שרוצים להישאר במחזורים נמוכים יחסית ומעוניינים שהנהלת החשבונות תהיה פשוטה, קלה וזמינה, חייבים לשים דגש על כך בבחירת המשרד המתאים.

ספרה 2 בריבוע ירוק - OPAL

בחירת משרד עם ניסיון רלוונטי

משרדי הנהלת חשבונות אשר מתמקדים בעיקר בחברות גדולות ובעסקים שמחזור המכירות שלהם גבוה מאד, יוכלו לתת מענה לעסק, אך לא בטוח שהם יוכלו להוביל אותו ולתת את השירות הטוב ביותר. המטרה בבחירת המשרד היא למצוא את זה שיכול לבצע הנהלת החשבונות לעסק פטור תוך מתן תחושה שזהו העסק החשוב ביותר. המשרד שנותן את השירות צריך להיות זמין לשאלות השונות ולהביא ניסיון רלוונטי לתחום העסק.

ספרה 3 בריבוע ירוק - OPAL

בחינת התקשורת עם המשרד

כדאי מאד לבחור בהנהלת חשבונות שמאפשרת לתקשר בקלות. אפשר לחפש אחר משרד שניתן להיפגש איתו אך היום התקשורת יכולה להיות בטלפון ובאימייל והעסק הפטור צריך למצוא את המקום שיוכל לתת לו מענה מהיר במינימום השקעה. היום אין מניעה להעביר גם את החומר העסקי ובתוך כך הקבלות שהופקו ואלו שמעידות על הוצאות העסק באימייל ורצוי לבחור משרד שיכול לתת שירות מעולה גם בתקשורת דיגיטלית.

ספרה 4 בריבוע ירוק - OPAL

קבלת כל השירותים הנדרשים

על פניו נשמע כי כל מה שעוסק פטור צריך הוא הפקת דו״ח שנתי. עם זאת כדאי לדעת כי רוב העסקים ידרשו להצהרת הון לאחר השנה הראשונה או השנייה וכדאי למצוא הנהלת חשבונות שיכולה לספק את כל הצרכים של העסק. כמו כן, עסקים אשר שואפים לגדול ולהפוך בבוא היום לעוסק מורשה, צריכים למצוא את המשרד רואה חשבון שיוכל ללוות אותם בדרך, לספק מידע רלוונטי וייעוץ שיטיב איתם מהבחינה הפיננסית.

ספרה 5 בריבוע ירוק - OPAL

עלויות המתאימות לעוסק פטור

הרעיון של עוסק פטור הוא קבלת פטור מתשלום מע״מ וזאת בשל הכנסות נמוכות באופן יחסי לעוסק מורשה. מכאן אפשר להבין כי ההוצאות צריכות גם כן להיות סבירות ותואמות את ההכנסות והרווחים. הנהלת חשבונות לעוסק פטור צריכה לעמוד לרשותו ולקדם אותו בהתנהלות מול רשויות המיסים ובפעילות העסקית הכוללת. בקבלת הצעת המחיר יש לבדוק מה השירות כולל וכן לבקש הצעת מחיר עבור מילוי הצהרת הון.

OPAL

הנהלת חשבונות לעוסק פטור מקדמת את העסק

בין אם המטרה היא לעבור בבוא היום מעוסק פטור למורשה ובין אם הכוונה היא להישאר במסגרת עוסק פטור, הנהלת חשבונות טובה יכולה לעזור לעסק להגשים את המטרות שלו. התפקיד של רואה חשבון המספק שירותי הנהלת החשבונות הוא יותר מאשר מילוי טפסים. התפקיד כולל מענה על שאלות, בחינת כלל ההוצאות וההכנסות, בדיקת ההזדמנויות הקיימות מול הרשויות ובתוך העסק עצמו. בסופו של דבר המטרה היא לעמוד לרשות העסק, לעזור לו לפעול ולהתקדם על פי המטרות שהוא הגדיר לעצמו.

הנהלת חשבונות לעוסק פטור - OPAL - שירותי רואה חשבון
OPAL

הנהלת חשבונות לעוסק פטור - שאלות ותשובות

הנהלת חשבונות לעוסק פטור - OPAL

עוסק פטור יכול לבחור האם הוא רוצה להיעזר בשירותי הנהלת חשבונות לצורך מילוי הטפסים השונים. היתרון של הנהלת החשבונות החיצונית בא לידי ביטוי בידע הרב שיש למשרד, מה שיכול להשפיע על ההתנהלות מול רשויות המיסים ועל תשלומי המקדמות. כמו כן עסקים אשר מתבקשים למלא הצהרת הון יעשו נכון אם יפנו לגורם מקצועי שיעזור להם בתהליך.

 כן. עוסק פטור מקבל פטור מתשלומי מע״מ כאשר הוא לא גובה ולא מזדכה על מע״מ. מעבר לכך כמו כל עסק ושכיר, עליו לשלם מס כל הרווחים ולכן יש משמעות רבה למשרד הנהלת חשבונות אשר לא רק מגיש את הדו״ח השנתי אלא יכול לבחון את ההזדמנויות שיש לעסק, לעזור לו בזיכויים שמגיעים לו ובקבלת החלטות פיננסיות הנוגעות לעסק.

 ישנם מספר סימנים המצביעים על כך שכדאי לעבור לעוסק מורשה כאשר הראשון הוא כמובן גדילה בהכנסות והתקרבות לסף המתאים לעוסק פטור. מעבר לכך כדאי לשקול לבצע את המעבר כאשר ההוצאות גדולות, כשהעסק רוצה לעשות שינוי ושיקולים נוספים אותם יש לבחון עם הנהלת חשבונות לעוסק פטור.

 הנהלת חשבונות יכולה לעזור לעסק בכל הנושא הפיננסי ובהתנהלות שלו מול רשויות המיסים. מעבר לכך שהעסק צריך להגיש דו״ח שנתי, כדאי להכיר את החוקים השונים, להבין נחשב להוצאה מוכרת ומה לא וזאת לצורך חישוב מס. כמו כן הנהלת חשבונות יכולה לעזור לעסק לראות את התמונה הפיננסית הרחבה ולקבל החלטות בנוגע לפעילות הנוכחית והעתידית של העסק.

 חשוב למצוא משרד הנהלת חשבונות אשר יכול לספק שירות לעוסק פטור כמו לכל עסק אחר. השירות חשוב, המענה האישי והיכולת לקבל את המסמכים השונים באופן פיזי ודיגיטלי. כדאי מאד לבחור במשרד בעל ניסיון, שיש בו גם רואה חשבון וכזה שיוכל לענות על שאלות שונות שיעזרו להתנהלות תקינה של העסק ולגדילתו.

 כל אחד אשר עומד בתנאים ושרוצה בכך יכול לפתוח עוסק פטור. התהליך יכול להתבצע באופן עצמאי אך קל יותר לפתוח את העסק עם משרד הנהלת חשבונות או רואה חשבון. המשרד מקל על התהליך, מבצע אותו במהירות וחוסך טעויות שיכולות לעלות בסופו של דבר במקדמות גבוהות ובהוצאות שלא נדרשות.

דילוג לתוכן