הנהלת חשבונות לעמותות

הנהלת חשבונות לעמותות - OPAL - שירותי ראיית חשבון
OPAL

מובילים בשירותי הנהלת חשבונות לעמותות

שירותי הנהלת חשבונות ושכר במשרד רואה חשבון OPAL כוללים: קליטה ועיבוד הכנסות והוצאות, התחשבנות מול הספקים, דיווחים שוטפים לרשויות המס, הפקת דוחות תקופתיים, הפקת משכורות לעובדים, חישובי הפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, קופות גמל ועוד

תוכן עניינים
OPAL

עמותות הן מוסדות ללא כוונת רווח והן מחויבות בחוק לרישום חשבונאי מסודר ומוקפד. בתוך כך עליהם לבצע ניהול פנקסים, להקפיד על רישום החשבונות, לבצע מעקב קבוע של החשבונות ולדווח לרשויות על הפעילות. הרישומים השונים צריכים לבצע באופן שיאפשר לרשויות לערוך ביקורת ולראות כי הפעילות הכלכלית תקינה. הנהלת חשבונות לעמותות יכולה להיות חד צידית או כפולה כשהדבר תלוי בהיקף ההכנסות השנתיות.

5 עצות לניהול חשבונות לעמותות בצורה מסודרת

השגת מטרות העמותה היא תוצאה של אנשים חדורי מטרה, גיוס כספים למטרה הנדרשת והתנהלות חשבונאית נכונה. העצות הבאות יובילו כל עמותה קדימה מבחינת ניהול החשבונות.

ספרה 1 בריבוע ירוק - OPAL

התייעצות כבר בשלבים הראשונים

ספרה 2 בריבוע ירוק - OPAL

עבודה עם משרד שמקפיד על שקיפות

ספרה 3 בריבוע ירוק - OPAL

דיווח נכון יכול לחסוך כספים

ספרה 4 בריבוע ירוק - OPAL

התייעצות לפני פעולות גדולות וקטנות

ספרה 5 בריבוע ירוק - OPAL

עבודה מול הנהלת חשבונות שמבצעת את כל הנדרש

ספרה 1 בריבוע ירוק - OPAL

התייעצות כבר בשלבים הראשונים

כל עמותה צריכה לשאוף להתחיל את דרכה ברגל ימין ולכן כדאי להתייעץ עם רואה חשבון אשר מנוסה בעמותות כדי להבין כיצד יהיה עליה להתנהל מבחינת הכספים. אין זה מספיק לקבוע כי מדובר במלכ״ר אלא חשוב לדעת כיצד לבצע את הרישומים השונים, כיצד יתבצעו הדיווחים ולהבין מה העמותה יכולה לעשות עם הכספים שהיא מגייסת.

ספרה 2 בריבוע ירוק - OPAL

עבודה עם משרד שמקפיד על שקיפות

חשוב מאד לעבוד עם משרד רואה חשבון שמקפיד על שקיפות. העמותה צריכה לדעת מה המצב שלה בכל רגע נתון, לראות את ההכנסות והמקור שלהן וכמובן גם את ההוצאות בצורה ברורה. מנהל החשבונות הוא איש מקצוע אשר יכול לספק תשובות מקצועיות בכל הנוגע לתחום הכספי. כמו כן הנהלת החשבונות תבצע את כל הדיווחים הנדרשים על פי החוק ותדאג שהעמותה תהיה מוכנה בכל רגע נתון לביקורת.

ספרה 3 בריבוע ירוק - OPAL

דיווח נכון יכול לחסוך כספים

העמותה יכולה לקדם נושאים שונים וחשובים וכדי שהיא תוכל לעשות זאת היא זקוקה לכספים. העמותה יכולה לגייס את הכספים מגורמים שונים כולל הציבור, חברות ואפילו מהמדינה. ברגע שהעמותה פועלת בצורה תקינה מבחינה כספית וברגע שכל הדיווחים מתבצעים כראוי היא יכולה לחסוך כספים. היא יכולה להבין מהן ההכנסות ומהן ההוצאות, לצמצם הוצאות ואף להגדיל את ההכנסות שלה.

ספרה 4 בריבוע ירוק - OPAL

התייעצות לפני פעולות גדולות וקטנות

פעמים רבות פועלים בעמותה אנשים עם חזון גדול ואותם אנשים לא חייבים להבין בתחום החשבונאות. לכן, המלצה חמה תהיה להתייעץ עם הנהלת החשבונות של העמותה בכל שאלה וספק. אם העמותה רוצה לגייס כספים ממקור מסוים ולא יודעת כיצד לדווח עליו, חשוב שתתייעץ ואם היא רוצה לגייס כספים מהמדינה, הנהלת החשבונות יכולה לעזור לה בכך.

ספרה 5 בריבוע ירוק - OPAL

עבודה מול הנהלת חשבונות שמבצעת את כל הנדרש

הנהלת החשבונות של העמותה צריכה לבצע פעולות רבות. בין היתר היא צריכה להפיק משכורות עבור העובדים של העמותה, לבצע רישום הוצאות והכנסות, הגשת דו״חות שנתיים למס הכנסה, הכנת מאזנים, להנפיק חשבוניות ולטפל בתיק העמותה מול רשויות המס ובהן מס הכנסה, מע״מ וביטוח לאומי. יש לבחור במשרד אשר יכול לבצע את כל העבודות הללו ולדאוג לעבודה תקינה של העמותה מבחינה חשבונאית.

OPAL

חשיבות הנהלת החשבונות

הנהלת חשבונות לעמותות יכולה להבדיל בין התנהלות תקינה לבין התנהלות שיש בה פגם. כיוון שהעמותה מגיעה עם חזון, היא צריכה לשאוף לכך שהפעילות החשבונאית תתבצע על הצד הטוב ביותר, במינימום הפרעות ולפי החוק. משרד הנה״ח אשר מכיר את עולם העמותות, את הדרישות של החוק ושיודע לעבוד בצורה צמודה עם עמותות, יהיה בדיוק מה שהעמותה צריכה כדי לגדול ולהשיג את מטרותיה.

בבחינת המשרד יש לבדוק כי הוא מכיר היטב את דרישות החוק בנוגע לפעילות עמותה, לבדוק שיש לו ניסיון בליווי עמותות ולא לשכוח לשים דגש על הקשר האישי כשחשוב לבחור במשרד שקל, נוח ונעים לפנות אליו בשאלות ועם משימות שונות.

הנהלת חשבונות לעמותות - OPAL - שירותי רואה חשבון
OPAL

הנהלת חשבונות לעמותות - שאלות ותשובות

הנהלת חשבונות לעמותות - OPAL

 עסקים, חברות ועמותות מחויבים בביצוע הנהלת חשבונות. הייחודיות של העמותה באה לידי ביטוי בכך שהיא לא יכולה להיות למטרת רווח. לכן, עליה להשתמש בהכנסות ולא לחלק אותן כדיבידנדים או שלא דרך משכורת ולכן הרשויות רוצות לוודא כי הפעילות אכן תקינה. כל עמותה חייבת גם בביצוע ביקורת מסודרת ולשם כך אפשר להיעזר בהנהלת חשבונות או רואה חשבון, בהתאם לתקנות.

הנהלת חשבונות לעמותות באה לסייע לעמותה לבצע את התפקיד שלה בצורה התקינה ביותר מבחינה כספית. העמותה חייבת לנהל רישומים מסודרים של הכספים והנהלת החשבונות יכולה לקחת חלק מהותי ברישומים או וכן בדיווחים וכל פעולה חשבונאית אחרת שהעמותה מחויבת לה.

 כל עמותה צריכה לבצע רישום מסודר של כל הפעולות החשבונאיות שלה. התפקיד של הנהלת החשבונות הוא לדאוג שכל הפעולות יתבצעו כהלכה ולבצע דיווח על פי החוק. פעילות חשבונאית תקינה מאפשרת לעמותה לעבוד בצורה חלקה ולהמשיך להשיג את מטרותיה בלי לדאוג לדיווחים לרשויות ומהביקורת אשר תידרש מהם.

 הנהלת חשבונות לעמותות מבצעת פעולות שונות אשר עוזרות לעמותה להתנהל בצורה תקינה מבחינת החוק. בין השירותים הנדרשים לעמותה יהיו: ניהול חשבונאי שוטף, הפקת תלושי משכורת, רישום של כל ההוצאות וההכנסות, הגשת דו״חות והכנה לביקורת רשם העמותות. הנהלת החשבונות מאפשרת לעמותה לפעול בצורה תקינה מבחינה חשבונאית.

 עמותות אשר המחזור השנתי שלהן אינו עולה על 750,000 ש״ח רשאיות לבצע הנהלת חשבונות חד צידית. במקרה של מחזורים שאינם עולים על סכום זה יהיה על העמותה לנהל ספר תקבולים ותשלומים אשר מפרט את כל התשלומים שהעמותה קיבלה, לבצע רישום מסודר של כל הנכסים לתעד את כל ההוצאות וכל מסמך שהתקבל על ידי גורם חיצוני.

הנהלת החשבונות אמורה לעזור לעמותה בפעילות השוטפת שלה. היא אמורה להקל על העמותה ככל האפשר ולכן חשוב מאד לבחור במשרד הנה״ח שמכיר היטב את הצרכים של העמותות ושמנוסה במתן שירות בתחום זה. כדאי גם לבדוק כי המשרד יוכל לתת שירותים שבאמת יקדמו את העמותה, שיוכל לייעץ ושהתקשורת מולו תהיה טובה ובזמינות גבוהה.

דילוג לתוכן